top of page
Keresés
Szerző képePeter Wendl

Nagy Veronika, Seregi Luca - Piperita Natúrkozmetikumok

Kik vagytok? Kérlek, mutatkozzatok be!
Nagy Veronika Piperita Natúrkozmetikumok


















Nagy Veronika agrármérnök, 3 gyermek édesanyja.

Seregi Luca Piperita Natúrkozmetikumok




















Seregi Luca turisztikai közgazdász, 2 gyermek édesanyja.



Mi vagyunk a „Piperitás Lányok”, a Piperita Natúrkozmetikumok megálmodói.
nagy veronika seregi luca piperita naturkozmetikum

Hogy jött az ötlet? Miért éppen natúrkozmetikai termékeket készítetek? Meséljétek el az utatokat!
Vera: Miután férjemmel összeházasodtunk sokáig sikertelenül vártuk a gyermekáldást. Kutatni kezdtem, hogy mi lehet az oka. Az ember ilyenkor mindent számba vesz. Én is így tettem. Leginkább a hétköznapi dolgainkban vizsgálódtam. Életmódot váltottunk. Sorra vettem a fürdőszobát is, ahol mindenféle kence-ficét találtam, káros alapanyagokkal. Pl: SLS, kőolajszármazékok, parabének, triklozán, mesterséges szín- és illatanyagok, stb. Elhatároztam, hogy megválunk minden mesterséges, káros anyagtól. Meg vagyok róla győződve, hogy minden, amit magunkra kenünk, hatással van az életünk minőségére, szervezetünk működésére. Ezek az anyagok a bőrünkön keresztül ugyanúgy felszívódnak, mintha megennénk őket. Akkor (több, mint 10 éve - szerk.) még nem volt ennyire elérhető választék natúr termékekből, mint most, és elég borsos is volt az áruk. Felkutattam recepteket, és nekikezdtem a kotyvasztásnak. A talált receptekkel kísérletezgettem. Folyamatosan szívott magába ez a világ. Azon vettem észre magamat, hogy már tanfolyamokra járok, és saját magam állítok össze mindent. Fogkrém, sampon, szappan, krémek, tusfürdők… Aztán jött az első barátunk, aki érdeklődve fordult a házi drogériám felé. Kipróbálta. Megtetszett neki, és kért még. Rövidesen minden ismerősömnek bőrtípusnak, érzékenységnek megfelelő kozmetikumokat készítettem otthon.


Luca: Évekig dolgoztam professzionális kozmetikumokkal, majd egy luxus termékeket forgalmazó parfümériában. Tapasztalatot szereztem webshopok működtetésében, és most aromaterápiát tanulok… Most visszanézve úgy gondolom, hogy minden korábban megkezdett utam ebbe az irányba vezetett. Nem is tartom véletlennek, hogy a kislányunk ugyanabba az óvodába járt, ahova Veráéké. Beszélgettünk. Megismertem őt és azokat a fantasztikus termékeket, amiket készít. Meggyőztem arról, hogy ennek helye van a baráti társaságon kívül is. Itt fut össze egy csapásba kettőnk külön története.

Hogyan indultatok?
Luca: Az óvoda és lányaink barátsága révén mi is összebarátkoztunk, és egyre jobb ötletnek tűnt létrehozni egy márkát az évek alatt kikísérletezett receptek alapján. Elhatároztuk, hogy készítünk egy üzleti tervet. Versenytárs elemzés, piackutatás, SWOT analízis… Mindent, ahogy az a nagykönyvben meg van írva. El is kezdtük, a gyerekek mellett azonban nem haladtunk a tervvel túl gyorsan. Belefogtunk. Talán felelőtlennek tűnik a döntésünk - főleg a jelenlegi gazdasági környezetben - de úgy érezzük, hogy bármi is lesz, ebbe muszáj belevágnunk, mert ha nem tesszük, akkor 20 év múlva is azon fogunk gondolkodni, hogy vajon mi lett volna, ha most bátrabbak vagyunk. Megalapítottuk a céget, és elkezdtünk a termékek megvalósításán dolgozni.


Hogy kell létrehozni egy terméket?
Luca: Helyzeti előnyben voltunk, mert Vera már évek óta kísérletez a receptekkel és sok ismerőse és barátja próbálta és használta megelégedettséggel a kencéit. Az utóbbi időben az én baráti köröm, családom is bekapcsolódott a tesztelésbe. Egy meglehetősen nagy fókuszcsoportot hoztunk létre. :) Valójában nem is az volt a kérdés, hogy milyen termékkel lépjünk piacra, hanem hogy melyikkel. Egy egyszerű és letisztult termékpalettában hiszünk.
A receptek készen voltak. Az alapanyagok legoptimálisabb beszerzési forrását kellett megtalálnunk, és ezzel egyidőben egy bérgyártót. Egy engedélyezett üzemben kell a mi receptjeink alapján a termékeinket.
Közben minden termék csomagolását is ki kellett választanunk. Ez sokkal nehezebbnek bizonyult, mint gondoltuk. Amit csak lehet üvegtégelybe teszünk. Így újrahasznosítható a csomagolás. A szappanokat papír csomagolásban kínáljuk. Sikerült a végére egységes és szép megjelenést biztosítani. A csomagoláson lévő grafika tükrözi mindazt, amit a termékek képviselnek.


Vera: A kozmetikai termékeket nem kell engedélyeztetni, de a forgalomba hozataluk és EU bejelentésük feltétele a 1223/2009/EK kozmetikai rendelet előírásainak megfelelő termékinformációs dokumentáció (TID) összeállítása. A TID tartalmazza a kozmetikai termékkel kapcsolatos valamennyi lényeges információt: receptjét, összetevőinek pontos nevét és eredetét, gyártási sajátosságait, a terméken végzett kötelező vizsgálatok eredményeit (mikrobiológiai, stabilitási vizsgálat) és a csomagolási információkat. Az 1223/2009/EK rendelet értelmében a kozmetikai termékek Európai Unióban történő forgalmazásának alapfeltétele egy központi, elektronikus felületen, a CPNP portálon (Cosmetic Products Notification Portal) keresztül történő bejelentése. A termékek forgalmazása csak a szervezet ellenőrzése és jóváhagyása után lehetséges.
Bonyolultnak hangzik….
Luca: Nézd. 2022. márciusában alapítottuk a céget, és decemberre tarthattuk kezünkben az elkészült, eladható termékeket. Ez alatt az idő alatt nem unatkoztunk egyáltalán – összetett folyamat, ahol több ponton függenek egymástól a lépések. De szerencsések vagyunk, mert nagyon profi, segítőkész szakemberekkel találkoztunk a folyamat során, akiknek nagyon sokat köszönhetünk. Szakmailag felkészült és együttműködő a vegyészünk; tündéri és megbízható a bérgyártónk; a grafikusunk pedig fél szavakból is érti, mit szeretnénk.
Vera: Jelen pillanatban 5 féle szappanból, 1 hajbalzsamból, 1 szilárd samponból, 1 kézkrémből és 1 testápolóból áll a termékpalettánk. Ezek azok, amik a fókuszcsoportos kutatásaink során a legsikeresebbek voltak. A termékek NaturiX minősítéssel is rendelkeznek. Ez garantálja, hogy termékeink természetes és organikus összetevők felhasználásával készülnek, és nem tartalmaznak a bőrre káros anyagokat.
Hogy születik meg egy termék?
Luca: Figyelembe kell venni, hogy mennyibe kerül az előállítás. Készítünk egy költség kalkulációt, és megvizsgáljuk, hogy megéri-e foglalkoznunk a termékkel. De vegyünk egy gyakorlati példát. Mondjuk a szappant.
Vera: Az alapanyagválasztással határozzuk meg a szappan tulajdonságait: fertőtlenítsen, jól habzó legyen, erősen tisztítson vagy inkább lágyan hidratáljon. Ha már tudjuk az alapanyagokat, és be is szereztünk mindent hozzá, viszonylag hamar el lehet készíteni. Viszont a hidegeljárással készített szappanoknak minimum egy hónap érési időre van szükségük. Utána lehet tesztelni. Ilyenkor nagy segítség a kiterjedt baráti kör.:) Ha jó, és megfelel a szappan az eredeti céljának, akkor lehet elkezdeni a regisztrációs folyamatot – ennek során össze kell állítani a termék információs dokumentációját, mely során laborvizsgálatokat is kell végeztetni. Meg kell terveztetni a csomagolást és a gyártás részleteit is le kell egyeztetni. Ha minden megvan, akkor kezdődhet el a gyártás.



Ha viszont a tesztelés vagy a laborvizsgálatok során arra jutunk, hogy nem tökéletes vagy nem az elképzeléseink szerint alakult a végeredmény, akkor vissza kell mennünk az elejére, és módosítani kell az alapanyag mennyiségeken, arányokon, esetleg hatóanyagot, illóolajat kell benne cserélni. Az új terméket újra kell tesztelni, amíg a kellő végeredményt nem kapjuk.

Bocs, de nem tudok elvonatkoztatni. Fantasztikus illat van itt. Mi alapján választotok illatot?
Luca: Az illatnak nem csak a találkozási élményben van szerepe. Az illóolajok hatással vannak a szervezetünkre is. Az illatot és a kifejtett hatást együtt vesszük figyelembe. A levendula például nyugtat, a teafa fertőtlenít. Belégzéskor, illetve a használat során, a bőrön keresztül is kifejti a hatását a hatóanyag. A körömvirágos-kecsketejes szappanál sokat gondolkoztunk, hogy mi legyen a hozzákapcsolódó illat. A körömvirág nyugtatja a bőrt, csökkenti a gyulladást, irritációt. A kecsketej szépíti a bőrt. Úgy gondoltuk a citrom nagyszerűen kiegészítené az alapanyagok természetes illatát, viszont a citrom illóolaja könnyen okozhat irritációt és a szappanban nem is marad meg igazán az illata. Így végül a kubeba lett a befutó, aminek citrusos illata van ugyan, de nem okoz bőrirritációt és hosszan élvezhető a szappanban is az illata. Sok-sok kísérletezés és ötletelés, mire összeáll egy termék.
Nem tagadjuk, hogy számunkra természetes a saját ízlésvilágunk megjelenése. Ezért is tudunk teljesen azonosulni a termékpalettánkkal. Sokat próbálgatjuk, alakítjuk, fejlesztjük, mire eladhatónak ítéljük meg. Az illóolaj mennyiségével is észnél kell lenni. Az határozza meg, hogy mennyire illatos a termék. Ha túl sok van benne, akkor émelyítő, ha kevés, akkor meg túl hamar elillan.

Látom a receptes könyvedet. Jó sok alapanyagból áll össze ez a hajbalzsam, amit most készítesz.
Vera: Igen. Ez a titok! A recept a termék lelke. Nem az elkészítés a nagy tudomány, mert az olyan mintha főznél vagy sütit sütnél. A hangsúly az arányokon van. Mára már sok az interneten elérhető recept.

Piperita Natúrkozmetikumok - hajbalzsam készítés

Mindenkinek javaslom, hogy vegye a bátorságot, és kezdjen bele. Tényleg nem nehéz, csak kísérletezni kell. Ha meg nincs kedve hozzá, akkor nyugodtan keressen fel minket. :) A saját bőrömön tanultam meg, hogy mennyi időt emészt fel egy saját házi drogéria. Én lelkesedem ezért. Imádom. Megértem, hogy valakinek erre nincsen késztetése. Kétségtelen, hogy sok időt vesz el. Pontosan ezért hiszek benne, hogy jó úton vagyunk. A mi termékünk egy reális választás azok számára, akik minőséghez szeretnének hozzájutni elérhető áron.



Nagyon izgalmas látni, ahogy készíted ezt a hajbalzsamot. Látom, hogy nem könnyű figyelned rá a kérdéseim kereszttüzében. Inkább Lucát kérdezem. Honnan jött a név?
Vera: Igen. Ezt megtanultam az évek során, hogy ha nekiállok készíteni bármit is, fontos, hogy a figyelmemet csak erre tudjam irányítani. A 3 gyerek közül, főleg, ha a kisebbik (Vili még csak 14 hónapos - a szerk.) van velem, akkor nem könnyű odafigyelni.
Luca: A borsmenta latin neve Mentha Piperita. Az egyik termékünk, amiben biztosak voltunk, hogy nagy siker lesz, az a mentás szappanunk volt. Egyszer csak a HÉV-en ülve beugrott, hogy ez milyen jól hangzik, és fel is hívtam rögtön Verát… nagyon hamar magunkévá tettük az ötletet. Így lett Piperita a márkanév.

Hogyan tudnak nálatok vásárolni?
Luca: A fő értékesítési csatornánk a webshop lesz, ha egyszer végre élesíteni tudjuk. Hihetetlen sok munka, és kicsit meg is vagyunk vele csúszva. Addig piacokra, vásárokra járunk a termékekkel. Igyekszünk minél szélesebb körben megismertetni a termékeket. Az egyik hazai nívós kézműves vásáron, a Vasárnapi Művész Piacon, a WAMP-on is részt veszünk.


A WAMP számunkra nagyon nagy büszkeség. Komoly előbírálaton, zsűrizésen kellett megfeleljünk. Mi ezt az akadályt sikerrel vettük. Most már a második piac is magunk mögött van. :)
A vásárok nagyon fontosak számunkra, mert személyesen ismerjük meg a vásárlóinkat és a preferenciáikat. Első kézből tudjuk meg a termékekről a véleményt. Mit szeretnek benne, vagy mi az amin érdemes lenne változtatni. Képzeld, még termékötleteteket is tudunk gyűjteni. A vásárlónak meg azért fontos, mert tud a termékről kérdezni, meg tudja fogni, kipróbálni a vásárlás előtt. Visszatérő vásárlóink is vannak már.



A csomagolásról nem is beszéltünk még. Nagyon szép és ízléses. Tudsz erről is pár szót mondani?
Luca: Persze. Gyermekeink Waldorf oviba jártak/járnak, ahol havonta vannak szülői estek. A szülők ilyenkor nem csak azért mennek az óvodába, hogy a pedagógust kikérdezzék gyermekükről. Ezt tekinthetjük amolyan szocializációs eseménynek is, ahol lehetőséged van időt eltölteni, megismerni a szülőtársakat. Az egyik alkalommal közösen festettünk akvarell technikával. Hogy-hogy-nem az egyik apuka grafikus. Csodálattal néztük, ahogy Gyuri kezében az ecset milyen szép formákat hoz létre. Teljesen elbűvölt minket, ahogy folytak a papíron a vízfesték színei. Nem voltak éles kontúrok, határvonalak a színek között. Így később megkerestük őt, hogy készítse el a grafikákat. Mindegyik csomagoláson az adott termékre jellemző összetevők jelennek meg.
Piperita Natúrkozmetikumok WAMP kiállítási stand

Még az elején említetted, hogy segítségetekre vannak a férjeitek is. Nem kérdeztem akkor rá, mert annyira lekötöttek az illatok. Ki miért felel a vállalkozásban?
Luca: Alapvetően a gyártásért Vera felel. Dani, a férje a webshopot programozza, és a marketingben ad iránymutatást. Én a webshopon belül a termékekért és megrendelésekért, az adminisztrációért, illetve a közösségi médiáért felelek. Ákos, az én férjem pedig, mivel aromafejlesztő mérnök, szakmailag támogat minket. A cégvezetés a fiúké, ők viszik értünk vásárra a bőrüket. :) És támogatnak minket mindenben. Csapatként dolgozunk együtt mi négyen. Hol gyerekekre vigyázunk, hogy a másik tudjon dolgozni, hol önkormányzatokkal levelezünk, hol a bérgyártónkhoz, Gyöngyhöz (Marik-Kertész Gyöngy, a Marik Make-up tulajdonosa) utazunk el Győrbe, hol a nyomdával egyeztetünk. Sokrétű feladataink vannak, és mivel összesen öt gyerek mellett amúgy sem unatkozunk soha, mindig változik, hogy ki mit intéz el.

Mi a rövidtávú és a hosszabb távú cél?
Luca: Idén szeretnénk, ha megtérülnének az eddigi befektetéseink. Nincsen mögöttünk nagy befektető. Kisebb lépésekben haladunk.
Vera: A közeljövőben szeretnénk saját gyártókapacitást létrehozni, aminek körülbelül 5 év a megtérülési ideje. Nem egyszerű a feladat, mert a szabályozás ugyanaz a mi kis manufaktúránkra, mint a több milliárdos forgalmat bonyolító multira. Külön, szeparált helyiségekben kell elhelyezni öltözőt, vizes blokkot, csomagoló részt, gyártó-teret stb.

Mi az erősségetek?
Luca: Szívvel-lélekkel csináljuk. Jó csapat vagyunk. A csomagolás nagyon szép, és méltón tükrözi a beltartalmat. És szerintünk nagy előny, hogy a szappanunk kerek. :) Triviálisnak tűnik, pedig szerintem nagyon fontos. Próbáld ki! Kézre áll. A kocka szappan élei az első pár használatnál még élesek. :)
A termékek hatékonyak és egyszerű a használatuk. A szilárd samponunk használatát követően például nem kell ecetes öblítést végezni, mint a sampon-szappanoknál. Csak felhabosítod a nedves hajadon, bemasszírozod, és egyszerűen leöblíted.


A gyereknevelésből hoztuk a vállalkozásunkba ezt a nézőpontot. Nem kell túlbonyolítani mindent. Egyszerű természetességükben nagyszerűek a dolgok. Ebben hiszünk.
Nagyon nagy boldogság kézben tartani például ezt a szappant. Bátorság kellet ahhoz, hogy egy ilyen összetett feladatot igénylő termék gyártásába belefogjunk. Mindent elvégeztünk, és most itt van a kezünkben az eredmény. Ráadásul a vásárlók szeretik, és megveszik, mosolyognak, mikor a kezükbe veszik, és örömmel használják őket. Ezt szerettük volna. Mi már boldogok vagyunk.

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése

Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page